Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

torsdag 9 april 2009

Påsk och brallor

Det är påsk och jag njuter av en dag som är MIN. En dag när jag fungerar. Jag vet att det låter tjatigt och när jag själv hör orden "jag njuter av att fungera och ha en bra dag" så blir jag så trött på formuleringen och önskar det fanns andra ord. Några riktigt bra ord som beskriver hur skönt det känns i mitt hjärta när jag kan stå, gå och tänka. När jag får ha en bra dag och dessa tre saker fungerar så är allt så väldigt skönt. Mitt humör hålls på topp, jag kan skoja, jag hänger med i resonemang, jag kan gå vart jag vill här inomhus och jag kan göra lite saker som jag gillar. Jag vet bara inte riktigt hur jag ska uttrycka mej för att verkligen förklara känslan av att må såhär gott. Kanske räcker det med att "jag har det gott".

Jag tror jag ska byta "jag njuter av att fungera" till "jag har det gott". Att ha det gott får stå för att jag mår precis sådär bra som jag så gärna helst vill få göra jämt.
Idag är det skärtorsdag och påsken har just börjat. Jag är inget påskfan och äter inte mer ägg än vanligt, tror inte på påskharen och skiter faktiskt i både påskluncher och middagar med finare mat än vanligt. Idag åt vi makaronilåda och det är inte ett dugg påskaktigt - men gott och duger bra! Jag har varit på behandling i Sandared idag och Claes åkte med och körde hem. Det var nog tur att han åkte med för just denna gången hade jag nog inte riktigt orkat köra. Det var skönt att ha honom med på själva behandlingen och att få vila i bilen på hemvägen. Jag tror att jag fick en bra dag p g a väldigt bra behandling idag. Tack Martina! Nästa behandling är i nästa vecka och jag ser redan fram emot det.
Jag är hos Claes hela påsken och Amanda är med mej. Kevin väljer att vara hos sin pappa denna påsken och det är helt ok. Det känns bra att han tar egna beslut om vad han vill och han vet ju att jag finns här om han behöver mej eller vill vara med oss! Det är gott att vara tillsammans med de man tycker allra mest om och jag ser fram emot att vara här alla påskdagarna. Det är lyx att få så många dagar att vara tillsammans! Just nu bakar Amanda och Sofia (Claes dotter) en kladdkaka som vi ska smaska på lite senare. Kladdkaka är något jag kan äta och inte mår dåligt av så jag tar gärna en stor bit. Jag har dessvärre tappat ytterligare ett kilo så kaka sitter nog bra ikväll och kanske kan få mej att hålla vikten. Jag vet att jag har skrivit om det i tidigare inlägg... hur ironiskt livet ter sej och här sitter jag nu och kläderna bara blir större och större. De minsta jeansen jag har börjar säcka här och där. Viktgudarna i sin himmel verkar vara väldigt ironiska i sitt sätt, tycker jag... Skit samma - bara jag får ha bra dagar så struntar jag i vikten. Det får vara som det är. Det får gå som det går. Det är inte mitt största bekymmer!!!
Jag har lagt bud på ett par brallor på Tradera som jag hoppas vinna... är de inte helt störtcoola?
Claes blev nog en smula förvånad när han såg dem och Amanda utbrast "Ska du ha dem?"
Ja, jag vill gärna ha dem. Tror ni inte jag blir väldigt ensam om att ha såna?? Hehe. Håll tummarna att det blir jag som lägger det högsta budet i slutänden för dessa vill jag mer än gärna ha.
Nu ska jag gå ut i köket och göra mej en kopp té och sedan tror jag att vi alla ska sätta oss och kika på en film som Claes och tjejerna var och hyrde. Filmtajm alltså!
Over and out - I´m feeling fine tonight! GLAD PÅSK!

2 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Galna vän!!!
Nu tror jag du har fått galna kyckling-sjukan!!! Ska du ha sånna byxor??????? *skakar på huvudet och suckar djupt*
Skönt att du har haft en sån härlig dag.
GLAD PÅSK på er allihopa!
KRAM!

9 april 2009 kl. 23:58  
Blogger Victoria sa...

*haha* Japp..visst ska jag ha såna byxor! Kan du inte se mej framför dej i dem? I mina tankar har jag dem liksom redan på mej..

Nejdå, inte alls galenkycklingsjuka - bara lagom tokig och lite förtjust i färger!
GLAD PÅSK goda vännen min!

10 april 2009 kl. 07:31  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida