Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

söndag 29 mars 2009

Söndag förmiddag....


............och klockan har rusat iväg utan att jag fattat ett dyft! Jag är ingen stark motståndare till sommar- och vintertid men behövde vi korta dagen just IDAG?


Känns som om dagen sticker iväg utan att jag hinner med! Det är nästan mitt på dagen nu och jag har inte ens ätit frukost än. Mysbrallorna är på och jag vet att jag faktiskt borde klä på mej. "köra igång" med dagen. Men jag säger som på latin: "Cui Bono?"

Det betyder: Till vilken nytta?


Väldigt bra ord. Till vilken nytta att jag tvättar håret nu och ödslar den ytterst dyrbara lilla kraften jag har idag? Till vilken nytta att jag skyndar mej att ta på mej ett par jeans? Tala om för mej till vilken nytta det är så skall jag göra det i rödaste rappet - men tills dess hasar jag omkring här en stund till och tittar på klockan och skakar lätt uppgivet på huvudet...


Sommartid! Nu är väl ändå våren här då va????


1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Håller med dig faktiskt! Den här dagen går så himla snabbt! Jag gillar inte att nån SNOR en timme för mig! Fast - jag gillar ju att det blir ljusare på kvällarna förstås...
Man får väl helt enkelt ta det onda med det goda!

29 mars 2009 kl. 22:17  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida