Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

måndag 20 juli 2009

Denna dagen - ett liv

Denna dagen - ett liv. Så sa farbror Melker i Saltkråkan. Vad menade han med det egentligen?
Vad han än menade så säger jag det idag. Det låter så bra. "Denna dagen - ett liv". Men om denna dagen skulle vara ett helt liv så skulle det livet vara bra innehållslöst och långtråkigt. Inte för att jag haft det innehållslöst och långtråkigt - men ett helt liv med denna dagen skulle bli det. Till skillnad från igår så har jag verkligen inte gjort ett dyft idag. Varit hos Claes. Pussat på honom. Sovit jämte honom. Vilat väldigt mycket. Somnat och sovit drygt 1½ timme och nu sitter jag här vid datorn. Lite omelett till middag. Lite té emellanåt.
Småprat vid köksbordet. Men sen inget mer. Vila och lugn.

Det var tvunget att bli en sådan dag idag efter igår. Kroppen hade helt lagt av annars. Imorgon ska jag flyttpacka och har att göra. Men denna dagen har gått i långsamhetens tecken.

Denna dagen - ett liv. Vad sjutton betyder det egentligen???

1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Ja, det var ju en fundering... Denna dagen - ett liv...
Kanske är det så att han jämför dagen med ett liv. Vi har bara denna dagen, liksom vi har bara detta liv. Dagen börjar, den går och den slutar - liksom livet börjar, går och slutar.
Vi får göra det bästa av dagen, liksom vi måste göra det bästa av livet.
Någonting sådant? Kanske?
Det här skulle man kunna spekulera vidare om över några glas vin...
Kram!

20 juli 2009 kl. 23:56  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida