Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

tisdag 14 juli 2009

Högtidligt adjöken

När jag inte riktigt vet vad jag ska ta tag i här hemma eller vet i vilken ände jag ska börja (flyttpacka, röja upp etc etc) då sätter jag mej vid datorn. Då sätter jag mej vid datorn! Det har blivit någon slags konstig sysselsättning istället för att faktiskt göra något annat. Egentligen vet jag varför jag sätter mej här - men det är ingen ursäkt.
Jag sätter mej här därför att jag helt enkelt inte har krafter nog att ens försöka börja någon annastans. Men det är en klen ursäkt. Med den här inställningen kommer jag inte att vara flyttklar den 24 juli. Det är ett faktum.
Alltså: slut på det här beteendet att sätta mej vid datorn så fort jag inte riktigt kan ta tag i något.
Nu får det bli ordning på torpet. Eller nåt.

Det tar TID att sitta vid datorn. Det vet vi alla som sätter oss framför den i tid och otid. Man sitter och läser lite, man kikar runt på ditten och datten, fastnar en stund vid msn eller så bloggar man. Allt tar tid. Men det är ju så roligt och avkopplande ju.... *suckar lite*
Vad jag vill säga med det här inlägget är: jag får nog lov att låta bli att blogga just nu. Låta bli att finnas på msn och över huvud taget låta bli att sätta mej vid datorn i tid och otid. Jag kan få sätta mej här javisst...men bara i tid. Inte i otid. Så får det bli.
Hav lite tålamod med Fröken V som står mitt i en mycket virrig lägenhet med kartonger, mycket kvar som skall packas samt saker som måste ordnas innna flytten. Hav tålamod - hon behöver bara fokusera ett tag nu och sedan är hon åter.
Vi ses när jag fokuserat klart. När jag flyttat klart. När jag har kommit till min nya värld. Till Målsryd.

(jag undrar om jag kan hålla det här högtidliga löftet om att inte blogga......hmmm...jag är ju inte vidare pålitlig vad det gäller sånt här, men skit samma, det låter väldigt bra, övertygande och moget)

"På ett litet tag: adjöken,
säger den lilla V Fröken"

haha

1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Adjöken Fröken!!!
Men tro inte att jag kommer att låta dig vara ifred! Hittar jag dit inte här eller på MSN så kommer jag att trakassera dig på telefon och sms!
:-)
Packa nu i frid! Eh... i FRED menar jag!
KRAM på dig goa bönan!

14 juli 2009 kl. 20:48  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida