Min bilder
Namn:
Plats: Målsryd, Sweden

Min lilla blogg & jag! My little blog & me!

söndag 11 oktober 2009

Fina vackra ord

Jag har fått fina vackra ord idag. Ord från två olika vänners håll. De orden har styrkt mitt hjärta och min tro på mej själv. De orden gjorde att jag mindes mej själv och vad jag kan, besitter, vad som finns i mej och vad jag har att erbjuda. Tack mina vänner för att ni påminde mej om det!

De små orden i form av "tack för din hjälp" var från en kär vän. En vän som jag gått igenom mycket med och vi har hjälpt varandra otaliga gånger. Igår kunde jag hjälpa henne och när hon berättade vad jag kunde åstadkomma för henne med hjälp av mina ord - så mindes jag tydligt vad jag har i hjärtat. Jag mindes att jag har goda erfarenheter och ett starkt hjärta. De andra orden kom från en nyare vän där hon talar om för mej att jag kan skriva. Att jag har en förmåga. Då kände jag att jag fortfarande har orden i min makt.
Jag tror så ofta att jag mist det men jag insåg idag, med hjälp av hennes ord, att jag fortfarande kan. Inte alltid - men ofta. Det räcker för mej. Det räcker gott.

Jag är så tacksam över deras ord till mej idag - det fick mej till höga höjder och till en känsla av att "jag finns, jag syns och jag märks". Tack för orden.

They made my day and will make my days for a long time to come....

1 kommentarer:

Blogger Tizzel sa...

Tack!!!! Igen!! Och igen... och igen... ocn igen!!!! <3<3<3

12 oktober 2009 kl. 07:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida